Δευτέρα, 25 Φεβρουαρίου 2008

ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΕ DVD

Ευρεία δημοσιότητα έχει λάβει η άσκηση ποινικής δίωξης κατά των προσώπων που διακινούσαν ή εμπλέκονταν στη διακίνηση του DVD με απόσπασμα από οπτικοακουστικό υλικό, στην υπόθεση που έχει γνωστή ως "υπόθεση Ζαχόπουλου".

Από όσα διαρρέουν στον Τύπο, διαφαίνεται ότι ο ν. 2472/1997 χρησιμοποιείται - "εργαλειακά", θα λέγαμε - για την απόδοση κατηγοριών σε βαθμό, μάλιστα, κακουργήματος. Εδώ θα πρέπει να γίνουν ορισμένες διευκρινίσεις.

Ειδικότερα, δεν ερευνήθηκε και δεν τεκμηριώνεται, εάν εφαρμόζεται στη συγκεκριμένη υπόθεση ο ν. 2472/1997 και αν, συνεπώς, δύνανται να ασκηθούν ποινικές διώξεις με βάση το νόμο αυτό. Για να εφαρμόζεται ο παραπάνω νόμος, θα πρέπει να υφίσταται αυτοματοποιημένη επεξεργασία ή μη αυτοματοποιημένη επεξεργασία, αλλά τα προσωπικά δεδομένα να περιλαμβάνονται σε αρχείο (άρθρο 3 § 1 ν. 2472/1997).

Έτσι, τίθεται το ερώτημα εάν η καταγραφή σε βίντεο συνιστά αυτοματοποιημένη επεξεργασία δεδομένων. Πράγματι, σύμφωνα με την κρατούσα άποψη, η εγγραφή και η αναπαραγωγή βιντεολήψεων, δεν συνιστά αυτοματοποιημένη επεξεργασία, παρά μόνο εάν χρησιμοποιείται αυτοματοποιημένο σύστημα επεξεργασίας (βλ. Dammann, σε: Dammann/Simitis, EG-Datenschutzkommentar, Baden-Baden 1997, Artikel 3, αριθ. 3), γεγονός που δεν έχει συμβεί στη συγκεκριμένη. Περαιτέρω, δεν πληρούται ούτε η δεύτερη προϋπόθεση για την εφαρμογή του ν. 2472/1997, δηλ. να περιλαμβάνεται το οπτικοακουστικό αυτό υλικό σε αρχείο, εφόσον δεν υφίσταται αρχείο, στο οποίο να περιλαμβάνεται η βιντεοκασσέτα.

Συνεπώς, η άσκηση ποινικών διώξεων με βάση το νόμο 2472/1997 είναι αστήρικτη, όσον αφορά τα συγκεκριμένα πραγματικά περιστατικά.

Ιωάνης Ιγγλεζάκης

1 σχόλιο:

  1. Γιάννη:

    Εξαιρετικές οι σκέψεις σου περί την εφαρμογή του νόμου για την προστασία των προσωπικών και ευαίσθητων δεδομένων. Προτείνω να κάνεις χρήση του FACEBOOK εφεξής για τη δημοσιοποίηση και πρόσκληση σε διάλογο επί του αντικειμένου των σκέψεών σου. Η εφαρμογή που χρησιμοποιείς υστερεί συγκριτικά με τις δυνατότητες του FACEBOOK αλλά και τον αριθμό χρηστών που τη χρησιμοποιούν. Μπες στο FACEBOOK!

    ΑπάντησηΔιαγραφή